Wat is het verschil tussen flash sale, een stockverkoop, of een lot?
Kan ik een staal aanvragen of de tegel komen bekijken?
Welke keuze tegels worden er verkocht?
Wat is de te bestellen hoeveelheid tegels?
Kan Carremax de goederen stockeren in dien de klant, na betaling van de goederen, de gekochte goederen niet direct nodig heeft?
Kan Carremax de goederen plaatsen?
Kunnen goederen afgehaald worden?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?
Wat zijn de stappen bij de aankoop van een goed?
Ik ben een klant uit Nederland, hoe verloopt de verkoop?
In welke landen levert Carremax?
Waar worden de tegels bij de klant geleverd?
Kan ik plinten aankopen?
Kan ik meerdere producten onder een verschillende categorie aankopen?
Dien ik de verpakking bij te houden?
Worden alle bestellingen geleverd in de originele dozen?
Kan ik alle goederen terug opsturen?
Worden goederen afgeleverd indien ik niet aanwezig ben?
Wat zijn de transportkosten?
Wat met de transportkost indien ik een stockverkoop/lotverkoop en flash sale aankoop?
Hoe lang blijven de goederen in mijn winkelwagen staan?
Ik ben op zoek naar een product die ik niet vind op de webshop? Kan ik hiervoor ook bij Carremax terecht?
Kan ik tegel per tegel bestellen?
Hoeveel korting is er bij de verkopen bij Carremax vergeleken met de winkelprijs?
Welke merken kan ik kopen bij Carremax?
Moet ik als klant de paletten betalen?
Ik zie graag een lot maar heb de volledige hoeveelheid niet nodig, kan ik daarvan een deel bestellen?
Wat is een 2e keuze tegel/wandtegel?
Wat is het kaliber van een tegel?
Kan ik van een hoeveelheidskorting genieten?
Wat is RTT?
Kan ik nevenproducten bijbestellen?
Wat indien er gebreken voorkomen bij het plaatsen van tegels?
Wat is het verliespercentage van een tegel?
Wat indien ik niet aanwezig kan zijn op de dagen zoals in het leveringsschema vermeld?
Wat zijn de stappen indien ik stock wil aanbieden via de webshop van Carremax.be
Levert Carremax ook in de andere provincies?
Wanneer worden de goederen geleverd?
Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken?
Mogelijke betalingswijzen:
Wat is de juiste kostprijs van de artikelen?
Wat indien ik na het aankoop nog tegels te kort heb?


Wat is het verschil tussen flash sale, een stockverkoop, of een lot

FLASH SALE
Een flash sale is een verkoop van tijdelijke duur. Meestal kan de koper het aangeboden goed
kopen gedurende 1 week. Na 1 week wordt het goed niet meer aangeboden. Begin- en eindtijd worden meegedeeld.
Dit zijn meestal nieuwe producten die op de markt gebracht zijn die aan een dumpingprijs verkocht worden.
De klant kan de hoeveelheid zelf bepalen die men wenst aan te kopen. De prijs is afhankelijk van de hoeveelheid die gekocht wordt.
Geen minimum en maximum hoeveelheid kan en mag afgenomen te worden.
Alle gegevens m.b.t. het product worden tot in het detail meegedeeld: merk, serie, formaat, kenmerken…
De producten zitten in de originele dozen verpakt met alle noodzakelijke kenmerken.

STOCK
Een stockverkoop is een bepaalde hoeveelheid van een bepaald goed dat nog beschikbaar is.
Vb. 75m² van product A
169m² van product B
Hierbij heeft de klant de keuze hoeveel m² hij wenst aan te kopen. Wenst hij maar 15m² aan te kopen, is dit geen enkel probleem.
De klant kan kiezen hoeveel m² of stuks hij wenst, wel per doos af te nemen tenzij anders meegedeeld.
Niet alle gegevens m.b.t. het product kunnen tot in het detail worden meegedeeld. De beschikbare gegevens worden meegedeeld.
Soms zitten de producten nog in de originele verpakking, soms niet.

LOT
Een lotverkoop is een restant van een product dat helemaal aangekocht dient te worden.
Meestal zijn dit kleine restanten van een bepaalde tegel, mozaïek.
vb. nog 5 vellen mozaïeken of 6m² van een wandtegel.
Hier heeft de klant geen keuze om te kiezen hoeveel m² hij wenst aan te kopen. Hij dient het volledige restant aan te kopen.
Niet alle gegevens m.b.t. het product kunnen tot in het detail worden meegedeeld. De beschikbare gegevens worden meegedeeld.
Meestal zitten de producten niet meer in de originele verpakking, soms wel.

Het is mogelijk om van alle categoriën een welbepaald product, samen aan te kopen.


Kan ik een staal aanvragen of de tegel komen bekijken?

Momenteel kunnen er nog geen stalen aangevraagd worden.

Alle natuursteentegels zijn vrijblijvend te bezichtigen bij Beltrami natuursteen nv, Venetiëlaan 22, in 8530 Harelbeke.
De meeste andere tegels zijn, na afspraak per mail, te bezichtigen. U wordt na ontvangst van uw mailtje opgebeld om concreet af te spreken.


Welke keuze tegels worden er verkocht?

Globaal worden er enkel tegels van 1e keuze verkocht, tenzij anders uitdrukkelijk vermeld op de website bij de aanbieding.
Een uitzondering kan voorkomen bij de loten aangezien Carremax ook producten aanbiedt van derden. Hier kan het misschien
voorvallen dat er een product van 2e keuze aangeboden wordt. Alle informatie die Carremax bekomt, wordt meegedeeld op de site.
Een tegel in 2e keuze betekent dat er verschillen kunnen voorkomen in het formaat onderling of in het kleur van de tegel.

Wat is de te bestellen hoeveelheid tegels?

De klant is zelf verantwoordelijk voor het juist doorgeven van de gewenste hoeveelheid. Hiermee dient hij rekening te houden met
een verlies van 7 à 12%. Vb. het snijverlies is afhankelijk van de ruimte en van de manier van plaatsen.
De beste manier is om de tegels, wandtegels, mozaïeken en plinten uit te tekenen en handmatig te tellen.
Carremax is niet verantwoordelijk voor teveel of te weinig bestelde tegels.
Echter bij bijbestellingen kunnen er kleurafwijkingen voorkomen omdat de tegels eventueel van een andere
productie-eenheid komen.

FLASH SALE de bestelde hoeveelheid worden altijd afgerond naar volle dozen
met een aantal m² of aantal stuks/doos

STOCK de bestelde hoeveelheid wordt altijd afgerond naar volle dozen met
een aantal m² of een aantal stuks/doos

LOT de bestelde hoeveelheid staat vast. De klant dient het totaal aantal m²
of aantal stuks te bestellen en kan geen deel ervan bestellen.


Kan Carremax de goederen stockeren in dien de klant, na betaling van de goederen, de gekochte goederen niet direct nodig heeft?
Ja, na volledige betaling van de goederen, kan Carremax de goederen stockeren tot een maximum van 3 maanden.

Kan Carremax de goederen plaatsen?

Momenteel kunnen de goederen nog niet door Carremax geplaatst worden.
Wij kunnen echter een gespecialiseerde vakman aanduiden op aanvraag.


Kunnen goederen afgehaald worden?

Goederen kunnen momenteel niet afgehaald worden.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?

Indien u als klant niet op de dagen aanwezig kan zijn dat er in uw provincie geleverd zal worden, dan raden wij u aan om een
ander leveringsadres op te geven waarop er zeker iemand aanwezig kan zijn voor het ondertekenen van de leveringsbon.
U kan een ander leveringsadres invullen.

Wat zijn de stappen bij de aankoop van een goed?

Stap 1 invullen van het gewenste aantal m² of aantal dozen van dat bepaald goed
Stap 2 registratie identiteit klant
Stap 3 leveringsadres (volmachtformulier)
Stap 4 bevestiging juistheid gegevens en aankoop
Stap 5 betalingskeuze
Stap 6 Bevestiging betaling + ordernummer
Stap 7 Levering



Ik ben een klant uit Nederland, hoe verloopt de verkoop?
1) U bestelt het gewenste product
2) U plaatst dit in uw winkelmandje
3) U krijgt hiervan een bevestiging (exclusief de transportkost)
4) Wij berekenen de transportkost en sturen u een mail terug met het totale aankoopbedrag (inclusief transportkosten)
5) U betaalt de goederen per overschrijving.

In welke landen levert Carremax?

Carremax levert de goederen in België, Nederland en Luxemburg.
De transportkosten voor België vindt u terug bij het veld transportkosten.
Transportkosten voor Nederland en Luxemburg zijn op aanvraag beschikbaar.

Waar worden de tegels bij de klant geleverd?

In de prijs is enkel horizontaal transport voorzien op verharde ondergrond, buiten, zo dicht
mogelijk van de woning/gebouw. Goederen worden nooit binnen geplaatst, enkel buiten.

De chauffeur verhandelt de goederen niet, de goederen worden gewoon afgezet
op een normale plaats. Soms op een palet, soms niet.

Verticaal transport, leveringen op 1e of 2e verdiepingen kunnen nooit plaats vinden, ook niet op aanvraag.

De klant is verantwoordelijk om maximale informatie aangaande ligging,
adres losplaats en bereikbaarheid zwaar vervoer mee te delen bij het plaatsen van de bestelling en een
voldoende en vlakke losplaats naast de rijbaan te voorzien.

Kan ik plinten aankopen?

De beschikbaarheid van bijhorende plinten kan aangevraagd worden.
Plinten van flash sales zijn meestal beschikbaar op aanvraag.
Plinten van stockverkopen zijn soms beschikbaar op aanvraag.
Bijhorende plinten van lotverkopen zijn nooit beschikbaar, tenzij ze ook verkocht worden in een lot of stock.

Prijzen zijn altijd op aanvraag beschikbaar en te koop per stuk.


Kan ik meerdere producten onder een verschillende categorie aankopen?
Ja, dit kan. Wenst u vb een tegel te kopen onder de categorie flash sale en vb een wandtegel onder de categorie lot, dan is dit
mogelijk.

Dien ik de verpakking bij te houden?

Het is altijd aangeraden om de originele verpakking van keramische tegels/wandtegels bij te houden. Dit voor bijbestellingen.
Op iedere originele doos staat het merk, serie, nuance, kleur,… vermeld. Dit is handig voor bijbestellingen.
Een uitzondering is hierop wel aanbiedingen onder loten en soms onder stockproducten waarbij het kan voorkomen dat de originele
verpakking niet meer beschikbaar is.

Worden alle bestellingen geleverd in de originele dozen?

Van niet alle producten die aangeboden worden op de website, zijn de originele dozen nog beschikbaar.
Dit is vooral het geval bij loten en soms bij stockproducten.
Flash sales worden altijd geleverd in de originele verpakking.

Kan ik alle goederen terug opsturen?

Vanaf de dag van levering heeft men 14 kalenderdagen het herroepingsrecht. U mag als klant zonder enige reden het herroepingsrecht
inroepen maar de kosten voor het terugsturen van de goederen is ten laste van de klant. Dit komt overeen met de transportkosten.
De goederen worden terug betaald binnen 30 dagen na ontvangst goederen.
Enkel goederen die in de oorspronkelijke verpakking geleverd werden, worden teruggenomen.
Een uitzondering hierop zijn de loten. Hier geldt het feit dat alle goederen deftig verpakt dienen te worden ten einde breuken
te voorkomen.

Worden goederen afgeleverd indien ik niet aanwezig ben?

Klanten zijn op de hoogte van het leveringsschema + kunnen eventueel een volmachtformulier invullen indien, ze er zeker van zijn
dat ze op die welbepaalde dagen van levering in de provincie, niet aanwezig kunnen zijn.
Indien de klant of aangestelde toch afwezig is op moment van leveren, geldt de leveringsbon van de vrachtwagenbestuurder of
koerierdienst als geldig bewijs. Soms kan het voorvallen, bij kleine bestellingen, dat de bestelling in het naburige postkantoor aanwezig is.

Wat zijn de transportkosten?

Transportkosten in België (Vlaanderen + Wallonië ) zijn afhankelijk van het aankoopbedrag (inclusief B.T.W.) voor alle verkopen, flash sales, stockverkopen en lotverkopen:

  < 101 Euro (inclusief B.T.W.) 25 euro
  101 Euro tot 200 Euro (inclusief B.T.W.) 55 euro
  201 Euro tot 501 Euro (inclusief B.T.W.) 75 euro
  501 Euro tot 1500 Euro (inclusief B.T.W.) 95 euro
  1501 Euro tot 3000 Euro (inclusief B.T.W.) 125 euro
  Vanaf 3001 Euro (inclusief B.T.W.) 145 euro

alle transportbedragen zijn inclusief 21% B.T.W.
Uitzondering: Flash Sales gratis bij aankopen vanaf 1501 Euro (inclusief B.T.W.)
Transportkosten voor Nederland en G.H. Luxemburg zijn op aanvraag beschikbaar.
Bovenstaande transportkosten zijn ook van toepassing voor het ophalen van goederen
van aanbieders van producten, die hun stock wensen te verkopen via de webshop.

Wat met de transportkost indien ik een stockverkoop/lotverkoop en flash sale aankoop?

Dan gelden bovenstaande transportkosten.
Indien u vb. een aankoop doet van 985 Euro bij de categorie stockverkopen en vb 595 Euro bij flash sales, dan geldt er een gratis transport.
Voorwaarde is dat u minimum voor 1501 Euro (inclusief B.T.W.) aankoopt en dat er een flash sale aangekocht wordt.

Hoe lang blijven de goederen in mijn winkelwagen staan?

Goederen blijven in het winkelwagentje staan zolang de internetverbinding actief is.
De goederen blijven staan in het winkelwagentje tot het moment dat de browser afgesloten wordt.

Ik ben op zoek naar een product die ik niet vind op de webshop? Kan ik hiervoor ook bij Carremax terecht?

U kan uw vraag altijd richten naar info@carremax.be. Wij doen ons uiterste best om uw product te vinden.

Kan ik tegel per tegel bestellen?

Bestellingen gebeuren altijd per volle verpakking. Deze berekening gebeurt automatisch bij het plaatsen van een bestelling.
Een uitzondering hierop is een lotverkoop waarbij het aantal tegels vermeld worden, omgerekend naar het aantal m².

Hoeveel korting is er bij de verkopen bij Carremax vergeleken met de winkelprijs?

Carremax biedt de tegels aan tot een korting van 60% in vergelijking met de officiële winkelprijzen.

Welke merken kan ik kopen bij Carremax?

Het merkenaanbod van Carremax wijzigt voortdurend.

Moet ik als klant de paletten betalen?

Nee, deze factoren zijn geen extra kost voor de klant. Dit zit in de prijs inbegrepen.

Ik zie graag een lot maar heb de volledige hoeveelheid niet nodig, kan ik daarvan een deel bestellen?

Ja, dit kan bij een aankoop vanaf een hoeveelheid vanaf 15m².
De prijs, die vermeld staat voor de aankoop van het lot, wordt gedeeld door het aantal gewenst aantal m² + een meerkost van 15%.
De klant dient hiervoor altijd een mailtje te sturen naar info@carremax.be, hij krijgt dan de effectieve aankoopprijs.
Bij aanbiedingen per aantal stuks, wordt dit gelijkgesteld aan het aantal m².
vb. een lot van 250 stuks mozaïeken van 30x30cm, komt overeen met 22,5m².
Dus, er dienen minimum 167 stuks aangekocht worden, wat overeen komt met 15,03m².

Wat is een 2e keuze tegel/wandtegel?

Een 2e keuze tegel/wandtegel betreft een verschil in de kleur of kaliber in vergelijking met de originele tegel.

Wat is het kaliber van een tegel?

Het kaliber van een tegel is de afmeting: lengte x breedte. Vb. 40x40cm. Let wel, het kan voorkomen dat bij het bestellen van vb.
een tegel formaat 40x40cm er een afwijking is in het formaat. Dit is wettelijk toegestaan. Producenten van tegels mogen een
wettelijk percentage van 5% afwijken van het normale formaat 40x40cm. Dus een afwijking van het formaat in millimeters kan geen
oorzaak vormen tot het indienen van een klacht.

Kan ik van een hoeveelheidskorting genieten?

Ja, dit geldt voor klanten die onder flash sales kopen.
Er zijn hier 3 prijzen voor 3 hoeveelheden.
<50m²
50-100m²
vanaf 100m²

Wat is RTT?

Dit betekent dat de tegel gerectificeerd is. Mooi recht is. Dit zijn meestal modernere tegels die met een kleine voeg geplaatst
kunnen gevoegd worden.

Kan het voorkomen dat bij het kopen van een lotartikel of stockartikel dit product reeds verkocht werd.

Soms kan het voorkomen dat een andere klant op hetzelfde moment hetzelfde artikel bestelt. De eerste van beide klanten heeft recht
op de aankoop van het goed. Indien dit voorkomt, krijgt u een mailtje m.b.t. de melding dat het product reeds door een andere klant
gekocht werd.
Hierbij zijn er 2 opties:
* u gebruikt het bedrag voor de aankoop van iets anders op de webshop, waarbij het reeds betaalde bedrag in mindering
wordt van het aankoopbedrag. Daarom dient er een mailtje verstuurd te worden naar Carremax.
* u eist het volledige bedrag terug

Kan ik nevenproducten bijbestellen?

Ja, bij carremax kan u ook terecht voor silicone, voegsel en tegellijm.

Silicone is af te nemen per tube.
Voegsel is af te nemen per zak van 5 kg
Tegellijm is af te nemen per zak van 25kg
Te bestellen per mail.


Wat indien er gebreken voorkomen bij het plaatsen van tegels?

Problemen bij tegels dienen altijd binnen 48u gemeld worden per mail of telefoon.
Plaatsing = aanvaarding van de goederen.
mail: info@carremax.be
telefoon: 0479/692159 (weekdagen van 9-12u en van 14u-17u)


Wat is het verliespercentage van een tegel?

Dit is afhankelijk van het formaat van de tegel. Hoe kleiner het formaat, hoe kleiner het verliespercentage.
- formaat 30x30cm - 45x45cm: aangeraden verliespercentage: 5 à 7%
- formaat 60x60cm: aangeraden verliespercentage: 10%
- groot formaat 80x80cm, 90x90cm: aangeraden verliespercentage: 12%
Legt u de tegels in een patroon of in diagonaal patroon, dient u altijd 5% extra verlies te rekenen.

Wat indien ik niet aanwezig kan zijn op de dagen zoals in het leveringsschema vermeld?

Gelieve dan een ander leveringsadres in te vullen aub waar er zeker iemand thuis is.
Dit omdat de klant altijd dient te ondertekenen voor ontvangst.

Wat zijn de stappen indien ik stock wil aanbieden via de webshop van Carremax.be

veld 'uw stock verkopen' invullen als particulier of bedrijf
u ontvangt de voorwaarden en invulformulier van Carremax per mail
u bezorgt het invulformulier met uw aanbod en mailt dit door naar info@carremax.be.
samen met minimum 2 foto's (hoe meer hoe beter)
bij acceptatie van het aanbod, worden de goederen gratis op de webshop geplaatst
gedurende 6 maanden na het online verschijnen.
LET OP! Carremax koopt nooit goederen aan vooraleer ze via de webshop verkocht werden.
Indien ze tijdens de 6 maanden verkocht worden, dan laat Carremax de goederen ophalen.
Vóór de ophaling, krijgt de aanbieder het aankoopborderel in dubbel per post opgestuurd m.b.t.
de verkoop van zijn goederen.
De klant dient het oranje aankoopborderel ondertekend terug te sturen t.a.v. Carremax
op het volgende adres: Roeselaarsestraat 14 -8870 Izegem
De transportkosten voor het ophalen van de goederen, zijn ten koste van de aanbieder. Deze
transportkosten zijn gelijk aan de transportkosten terug te vinden bij veelgestelde vragen of bij
de algemene voorwaarden.
De aanbieder krijgt de te verschuldigen factuur m.b.t. transportkosten voor het ophalen van de
goederen.
Binnen de 30 dagen na ontvangst van betaling transportkosten, krijgt de aanbieder
het verschuldigde bedrag m.b.t. verkoop van zijn tegels of wandtegels,
op zijn bankrekening gestort.

Levert Carremax ook in de andere provincies?

Carremax levert ook in de andere belgische provincies: Henegouwen, Luxemburg, Namen en Luik.
Waals -Brabant valt in de tabel onder 'Brabant'.

Wanneer worden de goederen geleverd?

Kleine bestellingen (meestal wandtegels en mozaïeken) worden soms geleverd met taxipost. Meestal is dit binnen 1 week na betaling.
De leveringsdag kan hiervoor wel afwijken van onderstaand schema, maar de klant wordt altijd een dag op voorhand op de hoogte gebracht.
Grote bestellingen worden geleverd met een koerierdienst (schema zie hieronder)
Carremax probeert uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. levert flashsales, stockverkopen en loten volgens onderstaand schema,
Carremax levert flashsales, stockverkopen en loten volgens onderstaand schema, normaliter binnen 1 à 3 weken na betaling goederen.
Goederen die eventueel, via offerteaanvraag aangekocht werden, worden geleverd afhankelijk van de beschikbaarheid van de tegels
in de fabriek. Deze leveringstermijn is altijd op aanvraag.

maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
         
West-Vlaanderen X     X  
Oost-Vlaanderen X   X X  
Brabant X X     X
Limburg   X     X
Antwerpen X   X   X

De opgegeven leveringstermijnen zijn louter indicatief.
Een overschrijding van de opgegeven leveringstermijnen kan in geen geval aanleiding geven tot ontbinding van de overeenkomst en het opeisen van een schadevergoeding.
Bij weken waarin er feestdagen voorkomen, kan de levering afwijken van bovenstaand schema.
Expresdienst is op aanvraag, tegen een bepaalde kostprijs.
Meestal zijn de goederen voorraadproducten. Indien ze niet meer voorradig zijn kan de leveringstermijn uitlopen.
Hierbij wordt de klant op de hoogte gehouden.

Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken?

De betaling dient volledig te gebeuren op voorhand.
Goederen worden pas geleverd van zodra alles betaald is.

Mogelijke betalingswijzen:

  • overschrijving
  • mastercard
  • VISA
  • Maestro
  • Ideal

Bankgegevens
Imtono bvba
Bankrekeningnummer: 001-6397789-36
IBAN: BE46 0016 3977 8936
BIC: GEBABEBB
BNP Paribas Fortis

Wat is de juiste kostprijs van de artikelen?

Alle artikelen zijn inclusief B.T.W. De transportkosten zijn afhankelijk van het aankoopbedrag.
De transportkosten vindt u terug bij 5. transportkosten

Wat indien ik na het aankoop nog tegels te kort heb?

Bij het verloop van een flashsale, kunnen dezelfde tegels nog aangekocht worden maar dit is dan aan het officieel vermelde tarief.
Bij de aankoop van een stockproduct, is er geen probleem. Zolang dit stockproduct nog niet verkocht is, kan de klant de gewenste
hoeveelheid nog aankopen aan de prijs vermeld op de website.
Echter bij bijbestellingen kunnen er kleurafwijkingen voorkomen omdat de tegels eventueel van een andere productie-eenheid komen.
Producten bij loten kunnen nooit bijbesteld worden.